Nooit meer naar huis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie U - WaarBenJij.nu Nooit meer naar huis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie U - WaarBenJij.nu

Nooit meer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Sinds het al bijna een maand geleden is dat ik iets heb gepost, is het nu tijd voor een nieuw verhaaltje om jullie zoet te houden. Pff een maand alweer, de tijd vliegt! Ik heb zoveel gedaan dat ik even diep moet graven.

Natuurlijk ga ik elke dag braaf naar school, maar naast een hoop school is er gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen (lang leve het weekend). En als we vinden dat er niet genoeg tijd is, maken we wel tijd ;-). Het is natuurlijk zonde om elke dag tot 4.15pm in een lokaal te zitten, terwijl deze zomer in Australië wordt bestempeld als de beste zomer in 75 jaar tijd.

26 januari was het Australia Day, big happening hier! Het is een beetje net als Koninginnedag, oh ik bedoel Koningsdag. Er was die dag van alles gaande in de stad, maar wij gingen op een 'party boat' die rond Sydney vaarde. Het was echt een super leuk feestje en heb een hoop leuke mensen ontmoet . Ik had tot op die dag nog nooit gehoord van landziekte, maar ik heb het aan den lijve ondervonden. Na uren op die boot, liepen we weer in de stad en ik kon niet meer recht lopen. Ik kon niet eens meer op een stoel zitten zonder eraf te kletteren, en dit was niet te wijten aan alcohol. Ik heb nog heerlijk nageschommeld in m'n slaap die nacht.

Vorig weekend ben ik samen met de halve klas op surfkamp geweest, net 2 uur ten zuiden van Sydney. Het was echt lekker om even weg te zijn uit de stad. Sydney is geweldig, maar om het echte Australische gevoel te krijgen moet je toch echt buiten de stad zijn. De sfeer is meer relaxed, de natuur is beter en de Aussies zijn dikker (ja, dikker). Het kamp lag naast een prachtig strand dat perfect was voor beginners (gelukkig maar, want die golven hier kunnen meters hoog zijn). Na een hoop oefenen en vallen en opstaan lukte het me uiteindelijk een beetje om echt te surfen. Maar onze surf teacher zei:'De beste surfer is de surfer die de meeste lol heeft'. Conclusie: Ik ben de beste surfer. Samen met mijn Zweedse vriendinnetje heb ik twee volle dagen in het water liggen peddelen, terwijl de rest van de groep na 1,5 uur al was afgehaakt. Heerlijk. Tijdens al dat gespeel in het water heb ik een klein ongelukje gehad en heb ik eigenhandig m'n teennagels eraf moeten trekken, hardcore. Dus nu ben ik de niet-zo-trotse eigenaar van twee tenen zonder nagel (ik weet het, bahh!!). Altijd fijn om misvormde voeten te hebben terwijl het 30 graden is en je slippertjes wilt dragen.
'S avonds hebben we lekker cliché op het strand gezeten met een gitaarspelende surfdude, terwijl we naar de sterren keken. Alleen het kampvuur ontbrak, dat mocht helaas niet. Ach, je kunt niet altijd alles hebben.

Vandaag ben ik naar Port Stephens geweest. Dit ligt iets boven Sydney en hier kan je, afhankelijk van het seizoen, dolfijnen of walvissen spotten. Het is nu dolfijn-seizoen, dus we zijn op een boot vol met Aziaten op zoek gegaan naar dolfijnen. En we hebben ze gevonden! Naast de boot hing een net in het water, dus daarin hebben we gezeten terwijl de dolfijnen op 2 meter afstand van ons zwommen. Super leuk om mee te maken! Daarna hebben we gesandboard op de duinen. ZAND OVERAL!! Maar het was het waard. Om het af te sluiten nog even op een kameel gegaloppeerd. Oke niet gegaloppeerd, het was meer sjokken, maar het was super leuk.

Ik heb helaas nog geen kangoeroes gezien (alleen stiekem een beetje gegeten om te proberen), maar hopelijk komt daar deze week verandering in want we gaan naar een park waar deze schattige diertjes in het 'wild' rondlopen.

Ohja, ik ben verhuisd naar een andere kamer. Dus ik kan helaas niet meer mijn Japans oefenen, maar daar staat tegenover dat ik lekker mijn eigen kamer heb nu (jeeeeejjj!!).

Nog meer dan 2 maanden te gaan, maar ik zou echt nog langer willen blijven! Het is geweldig hier en er zijn zoveel dingen die ik nog wil doen. Sorry mam, maar misschien emigreer ik binnenkort wel naar Australie ;-).

  • 09 Februari 2014 - 14:29

    Manon:

    Wow Steph, jij hebt het ook onwijs naar je zien. Hier ook!
    En ik heb hetzelfde: verhuisd naar een ander huis en ik wil hier nooit meer weg.
    Genieten! Tot gauw.

  • 09 Februari 2014 - 14:35

    Sandra:

    Nooit meer naar huis! YOLO

  • 09 Februari 2014 - 14:47

    Pamela:

    Ik emigreer wel met je mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Australiaa

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

Roadtrip!!

16 Maart 2014

Van een helicoptervlucht tot ziekenhuisbezoek

09 Februari 2014

Nooit meer naar huis

14 Januari 2014

Sydneeeeeyy
Stephanie

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 2511

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 13 April 2014

Down Under!

Landen bezocht: