Roadtrip!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stephanie U - WaarBenJij.nu Roadtrip!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stephanie U - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

31 Maart 2014 | Australië, Airlie Beach

De laatste week is er veel gebeurd. Ik heb het examen gedaan en heb afscheid moeten nemen van Sydney en alle lieve mensen daar. Daarentegen heb ik afgelopen zondag Arwen opgehaald van het vliegveld, eindelijk! Die dag hebben we een beetje gechilld in Sydney en alle spullen georganiseerd om mee te nemen in het vliegtuig naar Cairns om daar onze roadtrip te beginnen (onder die 23 kg zit ik natuurlijk allang niet meer..).

De weg naar het vliegveld ging echter niet zo soepel als verwacht. We werden opgehaald door een klein busje met een heerlijke Australische busdriver (G'day mate!). Toen de bus al aardig vol zat moesten we nog de laatste passagiers ophalen. Meneer de busdriver parkeerde de bus op een helling en stapte het hotel in. Opeens begon de bus te rollen, en hard ook, midden op een kruispunt af. Arwen en twee andere mannen sprongen als ninja's naar voren om aan de handrem te trekken, maar die werkte niet. PANIEK! Gelukkig stond het stoplicht op groen (bedankt beschermengeltjes) dus werden we niet vermorzeld door kruisend verkeer, maar we gingen wel steeds harder de helling af. Gelukkig was daar onze redder die op de stoel sprong en de bus tot stilstand bracht, Held van de dag! De busdriver kwam na ongeveer een minuutje aangelopen:"No worries".. Welkom in Australie.

We hebben het beide heelhuids gemaakt naar Cairns, maar daar stond al de volgende uitdaging op ons te wachten: Aan de 'verkeerde' kant van de weg rijden. In het begin was het even wennen, maar omdat het stuur ook aan de verkeerde kant zit wen je er al snel aan. Gelukkig maar, want diezelfde dag hadden we een trip van 140 km door de bergen naar het regenwoud voor de boeg. Aan het woord regenwoud is niks gelogen, ik heb nog nooit zoveel regen gezien in mijn leven. In de stromende regen hebben we 's avonds een Nightwalk gedaan. Dit was echt super gaaf. Daar hebben we onze eerste ontmoeting gehad met een slang. Bahh. En op een gegeven moment moesten we allemaal ergens zitten en onze zaklampen uit doen. Pikkedonker! Maar toen opeens zagen we vuurvliegjes en glow in the dark paddenstoelen. Suuuupermooi! Als klap op de vuurpijl begon onze guide de didgeridoo te spelen. Dat was echt even een magisch momentje.

De volgende ochtend regende het net zo hard als de dag ervoor, maar bikkels als wij gaan natuurlijk gewoon naar buiten want er stond jungle surfen op het programma. Het was bijna net zo nat als golfsurfen, maar het is totaal iets anders. We roetsjten lekker in de stromende regen van platform naar platform aan een kabel, de leukste manier om de jungle te leren kennen. Daarna was het tijd om terug te rijden naar Cairns. Ik was blij om het regenwoud te verlaten, die spinnen, slangen en krokodillen die op de loer liggen is toch niet echt iets voor mij. Het was echter de vraag of we wel weg konden uit de jungle, want de regen had misschien de wegen overstroomd. Gelukkig kon ons autootje de plassen water wel aan. Ik maakte me meer zorgen over de emu die we onderweg aangereden hadden..

Woensdag hebben we een tripje gedaan naar het Great Barrier Reef, samen met duizend Chinezen. Zo nat als het in de jungle was, zo heet was het op het GBR. Om verkoeling te zoeken lekker gesnorkeld tussen het koraal en de gekleurde vissen, dit was echt waanzinnig. Allemaal felle kleurtjes en alles beweegt. Soms kwam er ineens een school vissen voorbij en zaten we er middenin en zoefden ze allemaal om ons heen. Toen we weer weggingen daar en op de pier stonden zagen we onze eerste haai in het wild. Op de plek waar wij één uur daarvoor gesnorkeld hadden! Eng idee.

De volgende dag zijn we een stuk naar het binnenland gereden, naar het Undara Volcanic Park. Het waren nogal wat kilometers met helemaal niks, maar het uitzicht was prachtig. Arwen dacht dat we in Jurasic Park waren beland. Diezelfde avond zijn we naar een vleermuizengrot gegaan waar de vleermuizen ons om de oren vlogen en lekker op ons hoofd poepten. We sliepen in een swagtent tussen de springende walibi's, kangoeroes en dingo's. De volgende ochtend door oude lavatunnels gelopen en toen was het alweer tijd om terug te rijden naar de bewoonde wereld. Wederom kilometers met helemaal niks, maar we moesten alert blijven, want om de haverklap liepen er koeien op de weg of sprong er een kangoeroe over. We hebben ook moeten slalommen om de doodgereden dieren heen.

Vanaf Airlie Beach hebben we een 2 daagse boottrip gedaan over de Whitsundays. Lekker relaxen, beetje gesnorkeld (eindelijk Nemo gevonden!!), lekker gebubbeld in de jacuzzi op het dek en van de zon genoten. Heerlijk.

Nu zijn we in een klein dorpje voor één nacht en morgen (op Arwens verjaardag!!) rijden we verder naar Hervey Bay.

De foto's zullen snel volgen hoor!